Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

Trollimine

Termin trollimine on kasutuses olnud juba interneti sünnist saati. Tänapäeva maailmas on kahjuks tegemist üsna tavalise tegevusega. Kui kunagi oli tegemist lihtsalt inside joke'ga, et uusi foorumi kasutajaid segadusse ajada, siis tänapäevaks on asi käest ära läinud. Peamiselt aetakse inimesi lihtsalt marru :P!

Trollijate n-ö main tegevuspaikadeks on anonüümsed foorumid, Twitter ja comment section'id. Ise olen näinud trollimist ka sellisel leheküljel nagu Kahoot. Nimelt keegi salajane isik sisestas suures koguses bot'e Kahooti mängu. Õpetaja oli päris segaduses kui nägi, et kahekümne õpilase asemel oli hoopis 500 :D. Koroona perioodil on tekkinud ka selline termin nagu Zoombombing. Paljud koosoleku pidajad sattusid erinevate trollijate ohvriks, kes otseses mõttes tulid kõnne lihtsalt rüvetama. On olnud ka juhtumeid, kus kõnes olijatest tehakse screenshot ja hiljem postitatakse internetti. 

Trollimisele lõppu pole võimalik teha, kuid on võimalik vähendada. Erinevad koolitused tuleksid abiks. Mida rohkem on inimesed trollimisest teadlikud, seda vähem saab ka olema trollimise ohvreid. Tehnoloogia poolelt võiksid kasuks tulla nõrkuste avastajad. Pidev valve mingi app'i või lehekülje nõrkuste üle tähendab ka kiiret lahendust erinatele probleemidele. Kindlasti tuleks ka ettevõtte töötajatele või mõne muu asutuse inimgrupile selgeks teha füüsilise ligipääsu põhimõtted. Päris igale ühele ei tasu oma parooli jagada.

Kasutatud kirjandus:

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Teistmoodi IT

IT-juhid

Arendus- ja ärimudelid