Kuidas on uus meedia meid mõjutanud?
Uus meedia
Uus meedia on interaktiivne digitaalne maailm, mis hõlmab kahepoolset suhtlust,
võimaldab tarbijatel saada tootjateks ja hõlmab kommunikatsiooni digiteerimist. Objektide digitaalsele kujule viimine kõlab väga "tänapäevaselt" ja nii see jätkub vast ka tulevikus. Kuid kuidas on see meid siiski mõjutanud?
Otsingumootor
Otsingumootor on veebibaasiline tööriist, mis võimaldab inimestel veebis informatsiooni otsida. Tänapäevaks on otsingumootor ennast n-ö igale poole sisse söönud. Vast mitte keegi ei suuda oma elu ette kujutada ilma Google'ita. Kui tavalise meedia puhul informatsiooni leidmiseks peame, kas kuulama, lugema või vaatama, siis OM teeb seda kõike meie eest - kõigest peame sisestama võtmesõna ja vajutama "enter". OM laialdane kasutus on esile kutsunud "otsingukultuuri", mis tekitab inimeste seas eelarvamuse, et kõik informatsioon salvestatakse, on kättesaadav ja otsitav.
Mis tegelikult teeb meie elu lihtsamaks ja informatsiooni kättesaadavamaks. Nii ei lähe vajalik informatsioon kaotsi ja jääb arhiivi pikemaks ajaks.
Sotsiaalvõrgustikud
Tänu sotsiaalvõrgustikudele on suhtlus inimeste vahel palju mugavam ja lihtsam. Kiire informatsiooni kättesaadavus on igat pidi eeliseks, kuid mitte perfektne. Sotsiaalvõrgustikud on andnud hoo sisse vale informatsiooni levikule. Muidugi leviku põhjuseks ei ole ainult SV, vaid ka inimeseloomus. Vale kõlab alati huvitavamalt kui tõsi. Eriti nüüd, koroonaviiruse sünnist alates, on näha kui kiiresti vale tegelikult sotsiaalmeedias liigub. Samuti üheks heaks näiteks on üks Facebook'is jagatud Õhtulehe artikkel, mis rääkis paarist, kelle vanuse vahe oli 40 aastat. Artikkel oli nii hästi kirjutatud, et raske oli aru saada, et tegelikult oli tegemist puhta valega. Sellised olukorrad on ühiskonna jaoks üsnagi kurnavad, kuna vale informatsiooni ja propagandade liigne tarbimine lõhestab ühiskonda ja tekitab rahutusi.
Kasutatud kirjanudus:
21 Advantages & Disadvantages of New Media (College Essay Ideas) (helpfulprofessor.com)
How misinformation spreads on social media—And what to do about it (brookings.edu)
The psychology of misinformation | YLAI Network (state.gov)
Kommentaarid
Postita kommentaar