Kuidas saada "häkkeriks"?

Selle nädala ülesandeks oli läbilugeda Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO ja kirjutada selle põhjal arvestus. Lugemist ei olnud väga palju, aga see-eest oli väga inforikas ja meeldiv lugemine.

Kui olen aus, siis ka ise uskusin, et "häkkerid" on need vennad, kes ennast igale poole sisse "häkkivad", nt murravad sisse arvutitesse. Tegelikult on häkkerid need, kes loovad uusi asju ja leiavad lahendusi erinevatele probleemidele. Pärast loetut saan ma täitsa aru, miks häkkerid võivad tunda ärritust, kui neid ajatakse segamini vastutustuntetu ja mitte taibukate "kräkkeritega". Häkkerid ju loovad midagi täiesti uut ja leiavad lahendusi tähtsatele probleemidele, samal ajal kui need teised ainult lõhuvad ja laamedavad.

Terve raamatu käisid läbi ühed ja samad mõisted: usk endasse, motivatsioon ja hard work. Ma täitsa mõistan, miks nad on tähtsad. Vahet pole, kas on tegemist häkkimisega või millegi muuga, aga need kolm asja on tööd tehes väga tähtsad. Ilma nendeta lihtsalt ei saa!!! Usun, et kõigepealt pead uskuma iseendasse ja siis tuleb ka motivatsioon. Samuti ei saa ilma motivatsioonita toimuda rasket ajurakkude ragistamist. Olen seda kõike saanud tunda ka enda nahal ja päris hästi :)! Nimelt praegu pythonit õppides olen päris mitu korda läinud endast täitsa välja, kui millestki kohe aru ei saa, aga kuna mul on motivatsiooni õppida ja usk iseedasse, siis pärast väikest pausi läheb koodi kirjutamine sujuvalt edasi. Samuti n-ö hard work on ennast täitsa ära tasunud - asjad, mis alguses tundusid keerulised, näivad nüüd nagu käkitegu.

Kokkuvõttes oli lugemine üsna huvitav ja sai ka midagi uut teada. Samas meeldis mulle, et sain ka n-ö relate'da mingite asjadega :). Soovitan ka teistele!



Loetu, mille põhjal on tehtud arvestus:

Kuidas saada häkkeriks - Eric S. Raymond (kakupesa.net)


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Teistmoodi IT

IT-juhid

Arendus- ja ärimudelid