Ole inimene!

Kas pidada kellegi arvamust valeks? Kui mul on ilmselgelt õigus, kas see siis annab mulle õiguse kedagi alandada?  Oletame, et kolmele lapsele on antud üks ülessanne: joonista üks magustoit, mis on sinu arvates kõige maitsvam. Esimene laps joonistab jäätise, teine šokolaadi ja kolmas küpsise. Sellisele ülesandele on võimatu leida ühtset vastus, kuna igal ühel on oma arvamus. Võimalik on vaid leida grupp inimesi, kes vastasid sellele küsimusele samamoodi. Kuid ei tohi unustada, et kõik arvamused on samaväärsed ja üksteise alavääristamine ja mahategemine ei ole õige käitumine. Muidugi, kui tegemist on faktipõhilise küsimusega, siis on raske rääkida meil mitmest õigest vastusest.

Omast kogemusest võin rääkida, et internetis eksisteerib suur grupp inimesi, kes ei oska viisakalt internetis käituda ja tekitavad oma käitumisega ainult pahameelt. Paar aastat tagasi jäin lugema reisiblogi, kus blogija rääkis oma igapäevaelust Tenerifel. Üheks blogi teemaks oli "Külaskäik kohalikus kribukas". Neiu oli ostnud kokku hunniku kasutatud riideid ja rääkis oma saagist ka blogis. Ta oli lisanud igast komplektist ka pildid ja rääkis natukene juurde, miks ta sellise valiku tegi ja mis stiili see outfit peaks kujutama. Neid riideid vaadates sain aru, et minul ja blogijal on täiesti teine maitse ja mõne komplektiga mõtlesin oma peas: "Mina ei paneks midagi sellist iialgi selga". Kuid see on normaalne, kuna meil kõigil on erinev stiilitunnetus ja kõigile ei saagi meeldida kellegi teise valik. Kui olin oma lugemisega juba jõudnud kommentaaride juurde, valdas mind ainult kahjutunne. Sealt leidsin päris mitu kommentaari, mis ütlesid kui koledad need riided on ja kui maitselage see blogija ikka on. Enne sellist postitust tuleks ennem mõelda, kuidas kirjutatud võib blogi omanikku mõjutada. Kõige parem on ennast sellises olukorras kujutleda ja mõelda järele, kas sa ise sooviksid sellist sõnumit lugeda või mitte. Siit tulebki mängu Virgina Shae esimene reegel: "Ole inimene". Ära unusta, et ka teistel inimestel on tunded. Võibolla mõni näpunäide või kena kommentaar teeb teise inimese päeva tunudvalt paremaks kui negatiivne sõimu sõnum. Käitu nii nagu sa sooviksid, et teised käituksid sinuga!



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Näited erinevatest kommunikeerimis võimalustest infotehnoloogia maailmas

Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

Proff vs käsitööline